Symposium: De prijs van Duurzaamheid
Tijdens het eindsymposium van het onderzoeksproject ‘Dierzaam’ staat de prijs van duurzaamheid centraal. Een belangrijke bevestiging van het tweejarige onderzoeksproject is namelijk het gegeven dat consumenten terughoudend zijn met het kopen van duurzame voedingsproducten, zoals vleesproducten, vanwege de hogere prijs. Dus is de vraag: hoe ontwikkel je duurzaam koopgedrag via marketing- en communicatie-interventies en welke rol speelt de prijs hierin?
Eindsymposium Dierzaam: de prijs van Duurzaamheid
Tijdens het eindsymposium van het onderzoeksproject ‘Dierzaam’ staat de prijs van duurzaamheid centraal. Een belangrijke bevestiging van het tweejarige onderzoeksproject is namelijk het gegeven dat consumenten terughoudend zijn met het kopen van duurzame voedingsproducten, zoals vleesproducten, vanwege de hogere prijs. Dus is de vraag: hoe ontwikkel je duurzaam koopgedrag via marketing- en communicatie-interventies en welke rol speelt de prijs hierin?
Reclame-interventietechnieken binnen de duurzame voedselbranche
Om meer te weten te komen over de betalingsbereidheid van consumenten binnnen de duurzame voedselbranche is er onderzoek gedaan naar de reclametechnieken die worden gebruikt binnen deze branche. Er kan geconcludeerd worden dat er vaak van dezelfde technieken gebruik wordt gemaakt zoals voorlichting en overtuiging, er wordt daarmee vrijwel altijd ingespeeld op de functionele en emotionele waarde van een product en de psychologische capaciteit van een consument.
Waarom duurzaam doen, als het makkelijk kan?
Onlangs zagen we beelden van de enorme berg aan afgedankte kleding in noord Chili. Overproductie en overconsumptie van kleding blijft actueel. Op mijn zoektocht naar de duurzame kledingkast vraag ik mijn studenten aan de Hogeschool Utrecht regelmatig naar hun visie op kledingconsumptie.
Minor zoekt duurzame kleding-oplossing: ‘dat is dan 9500 liter water’
Afgelopen donderdag 29 september presenteerden studenten van de minor Marketing van duurzame oplossingen hun ideeën om consumenten eerder voor duurzame kledingconsumptie te laten kiezen.
Het einde van de beleveniseconomie
Hoe in tijden van crisis de relatie tussen klant en organisatie opeens een stuk belangrijker wordt dan de beleving van touchpoints
Marketing for humans’ sake – Betekenisvolle mens en merk relaties in digitale context
Marketing heeft jarenlang mensen vakmatig gereduceerd tot de portemonnee van anonieme, manipuleerbare groepen. Vraag is nu: wat is het model dat nodig is om uit de greep van geld te komen?
Deze marketing-lector ziet zichzelf als ideale klant voor zijn onderzoek
Op 8 juli houdt marketing-lector Tijs Timmerman zijn openbare les. Timmerman geeft de les niet alleen, maar samen met Xander Lub.
Merken sluipen het geheugen in als olifantenpaadjes
Het laatste hoofdstuk van merkkroniek Brandr stond nog open voor extrapolatie naar het nu. Dit hiaat is nu opgevuld door 22 merkdenkers.
Servicegericht onderzoeken: een nieuw perspectief om met de doelgroep te werken in eHealthprojecten
Om tot bruikbare eHealth toepassingen te komen is het betrekken van toekomstige gebruikers van belang.