Minor zoekt duurzame kleding-oplossing: ‘dat is dan 9500 liter water’

Afgelopen donderdag 29 september presenteerden studenten van de minor Marketing van duurzame oplossingen hun ideeën om consumenten eerder voor duurzame kledingconsumptie te laten kiezen.
Het einde van de beleveniseconomie

Hoe in tijden van crisis de relatie tussen klant en organisatie opeens een stuk belangrijker wordt dan de beleving van touchpoints
Marketing for humans’ sake – Betekenisvolle mens en merk relaties in digitale context

Marketing heeft jarenlang mensen vakmatig gereduceerd tot de portemonnee van anonieme, manipuleerbare groepen. Vraag is nu: wat is het model dat nodig is om uit de greep van geld te komen?
Deze marketing-lector ziet zichzelf als ideale klant voor zijn onderzoek

Op 8 juli houdt marketing-lector Tijs Timmerman zijn openbare les. Timmerman geeft de les niet alleen, maar samen met Xander Lub.
Merken sluipen het geheugen in als olifantenpaadjes

Het laatste hoofdstuk van merkkroniek Brandr stond nog open voor extrapolatie naar het nu. Dit hiaat is nu opgevuld door 22 merkdenkers.
Servicegericht onderzoeken: een nieuw perspectief om met de doelgroep te werken in eHealthprojecten

Om tot bruikbare eHealth toepassingen te komen is het betrekken van toekomstige gebruikers van belang.
Dierzaam consumeren: een stap in de goede richting

Het uiteindelijke doel: consumenten bewegen naar een duurzaam geproduceerd stukje vlees.
Merk opbouwen met en voor stakeholders

Geen enkele organisatie heeft alle vereiste expertise, kennis en geloofwaardigheid in huis om goede, innovatieve oplossingen te bedenken voor de maatschappij van vandaag de dag.
Duurzamer consumentengedrag: Recente wetenschappelijke studies

In deze vlog bespreekt Ronald Voorn van het lectoraat MCX een aantal nieuwe inzichten uit wetenschappelijke onderzoeken op het snijvlak an duurzaamheid en marketing.
Sales en Marketing werken samen voor de klant – mooi in theorie, maar hoe dan?

Sales en Marketing, inclusief Customer Service, zijn bij uitstek de functies in een organisatie die invloed hebben op het creëren van tevreden klanten.