Meervoudige Waardecreatie

Bedrijven en organisaties zijn op zoek naar hoe zij, naast het maken van winst, het beste invulling kunnen geven aan de manier waarop zij met hun merk en hun producten en diensten waarde kunnen creëren voor de maatschappij. In deze onderzoekslijn onderzoeken we hoe bedrijven een goede balans kunnen vinden tussen waarde voor de klant (customer value), waarde voor het bedrijf (brand value) en maatschappelijke waarde (public value).

Kennisclips

Projecten

De kennis die op deze website wordt gedeeld, is tot stand gekomen via verscheidene onderzoeksprojecten. Hieronder wordt een greep uit de projecten weergegeven die zich richten op duurzaam consumptiegedrag.

Proatieve Overheid

Op weg naar dienstverlening vanuit burgerperspectief

Mede door beschikbare persoonsdata kunnen publieke dienstverleners burgers steeds beter proactief benaderen om burgerwelzijn te bewaren of te verhogen. Echter, dienstverleners zijn hier overwegend terughoudend in. Tegelijkertijd geven publieke dienstverleners aan onvoldoende het klantperspectief in te kunnen brengen. Hierdoor weten organisaties niet goed hoe zij proactieve dienstverlening vanuit een optimale klantbeleving kunnen inrichten.

Publieke Dienstverlening in Digitale Transitie

Consumenten bewegen tot duurzame keuzes in het vleesschap

Digitalisering is niet meer weg te denken uit de beroepspraktijk van publieke organisaties. Organisaties zien de voordelen van digitalisering: het levert efficiëntere processen en een optimalisatie van de klantbeleving op. De Nederlandse overheid zet fors in op digitalisering. Desondanks gaat dit langzamer dan verwacht. Veel publieke organisaties zoeken naar de juiste strategieën voor digitalisering.

Tumbleweed

Wat wil de consument betalen?

De duurzaam geteelde varianten van groente, fruit en vis zijn duurder. Dat vinden consumenten best lastig. Je moet betalen voor duurzamere teelt, en daar is de consument maar tot op (te) beperkte hoogte toe bereid. Ziet hij of zij de waarde ervan wel? 

Meest gelezen artikelen

Hoe kan digitalisering bij publieke dienstverleners bijdragen aan een betere klantbeleving

Consumenten vinden het belangrijk dat hun persoonlijke gegevens worden beschermd, maar doen er in de praktijk vrij weinig aan.

Servicegericht onderzoeken: een nieuw perspectief om met de doelgroep te werken in eHealthprojecten

Om tot bruikbare eHealth toepassingen te komen is het betrekken van toekomstige gebruikers van belang.

Marketeers, pak het voortouw in de definitie van Return on Investment

Wanneer doe je het goed als marketer? Van oudsher is de primaire taak van marketing het stimuleren van verkoop, door

Sales en Marketing werken samen voor de klant – mooi in theorie, maar hoe dan?

Sales en Marketing, inclusief Customer Service, zijn bij uitstek de functies in een organisatie die invloed hebben op het creëren