Bedrijven en organisaties zijn op zoek naar hoe zij, naast het maken van winst, het beste invulling kunnen geven aan de manier waarop zij met hun merk en hun producten en diensten waarde kunnen creëren voor de maatschappij. In deze onderzoekslijn onderzoeken we hoe bedrijven een goede balans kunnen vinden tussen waarde voor de klant (customer value), waarde voor het bedrijf (brand value) en maatschappelijke waarde (public value).
De kennis die op deze website wordt gedeeld, is tot stand gekomen via verscheidene onderzoeksprojecten. Hieronder wordt een greep uit de projecten weergegeven die zich richten op duurzaam consumptiegedrag.
Op weg naar dienstverlening vanuit burgerperspectief
Mede door beschikbare persoonsdata kunnen publieke dienstverleners burgers steeds beter proactief benaderen om burgerwelzijn te bewaren of te verhogen. Echter, dienstverleners zijn hier overwegend terughoudend in. Tegelijkertijd geven publieke dienstverleners aan onvoldoende het klantperspectief in te kunnen brengen. Hierdoor weten organisaties niet goed hoe zij proactieve dienstverlening vanuit een optimale klantbeleving kunnen inrichten.
Consumenten bewegen tot duurzame keuzes in het vleesschap
Wat wil de consument betalen?