Ga naar de inhoud
Onderzoekslijnen
Duurzaam Consumptiegedrag
Meervoudige Waardecreatie
Menswaardige Marketingtechnologie
Artikelen
Kennisclips
Over ons
Onderzoekers
Onderzoekslijnen
Duurzaam Consumptiegedrag
Meervoudige Waardecreatie
Menswaardige Marketingtechnologie
Artikelen
Kennisclips
Over ons
Onderzoekers
Plug & Play Marketing Science
Bericht
10 oktober, 2024
6 minuten
7x Wetenschap voor de Praktijk
Zeven inzichten van de ACR-conferentie: de nieuwste wetenschappelijke inzichten en trends in consumentengedrag en marketing.
Lees verder
Longread
19 september, 2024
< 1
Whitepaper Dierzaam
Normen, nudges en effectieve niche: 5 principes voor het promoten van duurzaam vlees.
Lees verder
Blog
2 augustus, 2023
4 minuten
Reclame-interventietechnieken binnen de duurzame voedselbranche
Om meer te weten te komen over de betalingsbereidheid van consumenten binnnen de duurzame voedselbranche is er onderzoek gedaan naar
Lees verder
Blog
5 juli, 2023
3 minuten
Waarom duurzaam doen, als het makkelijk kan?
Onlangs zagen we beelden van de enorme berg aan afgedankte kleding in noord Chili. Overproductie en overconsumptie van kleding blijft
Lees verder
Bericht
14 juni, 2023
2 minuten
Voorproefje paper: “Public Services in Digital Transition”
Aanstaande zaterdag (17 juni 2023) presenteert Harald Pol samen met Tijs Timmerman op het AMA Frontiers in Service congres de
Lees verder
Blog
8 november, 2022
4 minuten
De Eco-Score: verduurzamen van het winkelmandje
Duurzamer boodschappen doen: veel mensen willen het, weinig mensen doen het. Hoe komt dit? Simpel gezegd zit er een kloof
Lees verder
Blog
26 oktober, 2022
< 1
Minor zoekt duurzame kleding-oplossing: ‘dat is dan 9500 liter water’
Afgelopen donderdag 29 september presenteerden studenten van de minor Marketing van duurzame oplossingen hun ideeën om consumenten eerder voor duurzame
Lees verder
Podcast
26 oktober, 2022
< 1
Podcast Shaping the Future: Transparantie in AI
Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat
Lees verder
Blog
20 oktober, 2022
7 minuten
Het einde van de beleveniseconomie
Hoe in tijden van crisis de relatie tussen klant en organisatie opeens een stuk belangrijker wordt dan de beleving van
Lees verder
Longread
8 juli, 2022
23 minuten
Marketing for humans’ sake – Betekenisvolle mens en merk relaties in digitale context
Marketing heeft jarenlang mensen vakmatig gereduceerd tot de portemonnee van anonieme, manipuleerbare groepen. Vraag is nu: wat is het model
Lees verder
Interview
7 juli, 2022
5 minuten
Deze marketing-lector ziet zichzelf als ideale klant voor zijn onderzoek
Op 8 juli houdt marketing-lector Tijs Timmerman zijn openbare les. Timmerman geeft de les niet alleen, maar samen met Xander
Lees verder
Blog
30 juni, 2022
6 minuten
Merken sluipen het geheugen in als olifantenpaadjes
Het laatste hoofdstuk van merkkroniek Brandr stond nog open voor extrapolatie naar het nu. Dit hiaat is nu opgevuld door
Lees verder
Highlights
14 april, 2022
2 minuten
Servicegericht onderzoeken: een nieuw perspectief om met de doelgroep te werken in eHealthprojecten
Om tot bruikbare eHealth toepassingen te komen is het betrekken van toekomstige gebruikers van belang.
Lees verder
Column
12 april, 2022
2 minuten
Dierzaam consumeren: een stap in de goede richting
Het uiteindelijke doel: consumenten bewegen naar een duurzaam geproduceerd stukje vlees.
Lees verder
Blog
30 maart, 2022
8 minuten
Merk opbouwen met en voor stakeholders
Geen enkele organisatie heeft alle vereiste expertise, kennis en geloofwaardigheid in huis om goede, innovatieve oplossingen te bedenken voor de
Lees verder
Geen berichten meer om te tonen