Plug & Play Marketing Science

7x Wetenschap voor de Praktijk

Zeven inzichten van de ACR-conferentie: de nieuwste wetenschappelijke inzichten en trends in consumentengedrag en marketing.

Whitepaper Dierzaam

Normen, nudges en effectieve niche: 5 principes voor het promoten van duurzaam vlees.

Reclame-interventietechnieken binnen de duurzame voedselbranche

Om meer te weten te komen over de betalingsbereidheid van consumenten binnnen de duurzame voedselbranche is er onderzoek gedaan naar

Waarom duurzaam doen, als het makkelijk kan?

Onlangs zagen we beelden van de enorme berg aan afgedankte kleding in noord Chili. Overproductie en overconsumptie van kleding blijft

Voorproefje paper: “Public Services in Digital Transition”

Aanstaande zaterdag (17 juni 2023) presenteert Harald Pol samen met Tijs Timmerman op het AMA Frontiers in Service congres de

De Eco-Score: verduurzamen van het winkelmandje

Duurzamer boodschappen doen: veel mensen willen het, weinig mensen doen het. Hoe komt dit? Simpel gezegd zit er een kloof

Minor zoekt duurzame kleding-oplossing: ‘dat is dan 9500 liter water’

Afgelopen donderdag 29 september presenteerden studenten van de minor Marketing van duurzame oplossingen hun ideeën om consumenten eerder voor duurzame

Podcast Shaping the Future: Transparantie in AI

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat

Het einde van de beleveniseconomie

Hoe in tijden van crisis de relatie tussen klant en organisatie opeens een stuk belangrijker wordt dan de beleving van

Marketing for humans’ sake – Betekenisvolle mens en merk relaties in digitale context

Marketing heeft jarenlang mensen vakmatig gereduceerd tot de portemonnee van anonieme, manipuleerbare groepen. Vraag is nu: wat is het model

Deze marketing-lector ziet zichzelf als ideale klant voor zijn onderzoek

Op 8 juli houdt marketing-lector Tijs Timmerman zijn openbare les. Timmerman geeft de les niet alleen, maar samen met Xander

Merken sluipen het geheugen in als olifantenpaadjes

Het laatste hoofdstuk van merkkroniek Brandr stond nog open voor extrapolatie naar het nu. Dit hiaat is nu opgevuld door

Servicegericht onderzoeken: een nieuw perspectief om met de doelgroep te werken in eHealthprojecten

Om tot bruikbare eHealth toepassingen te komen is het betrekken van toekomstige gebruikers van belang.

Dierzaam consumeren: een stap in de goede richting

Het uiteindelijke doel: consumenten bewegen naar een duurzaam geproduceerd stukje vlees.

Merk opbouwen met en voor stakeholders

Geen enkele organisatie heeft alle vereiste expertise, kennis en geloofwaardigheid in huis om goede, innovatieve oplossingen te bedenken voor de
Geen berichten meer om te tonen