Duurzaam Consumptiegedrag

Overheid en samenleving leggen steeds meer verantwoordelijkheid bij organisaties om duurzame producten, diensten en bedrijfsvoering te ontwikkelen. Aangenomen wordt dat consumenten deze alternatieven snel zullen omarmen, maar in werkelijkheid gaat transitie naar duurzaamheid langzamer dan gedacht. Wat zijn de belemmeringen, en hoe kunnen organisaties marketing en communicatie inzetten om duurzame keuzes te stimuleren? Die vragen staan centraal in de onderzoekslijn Duurzaam Consumptiegedrag.

Meest gelezen

Impliciete associaties van klanten en de invloed hiervan op hun gedrag en beleving

Er is voortdurend sprake van een interactie tussen affectie en cognitie, tussen emotie en ratio, tussen

Merk opbouwen met en voor stakeholders

Geen enkele organisatie heeft alle vereiste expertise, kennis en geloofwaardigheid in huis om goede, innovatieve oplossingen

Whitepaper Dierzaam

Normen, nudges en effectieve niche: 5 principes voor het promoten van duurzaam vlees Het tweejarige project

Dierzaam consumeren: een stap in de goede richting

Het uiteindelijke doel: consumenten bewegen naar een duurzaam geproduceerd stukje vlees.