Duurzamer consumentengedrag: Recente wetenschappelijke studies

Washing and Cleaning Products Flat Illustration. Use Organic Cleaning Products and Detergents to Maintain Cleanliness. Women take Care Order. Safe Bio Substances in Plastic Containers.

In deze vlog bespreekt Ronald Voorn van het lectoraat MCX een aantal nieuwe inzichten uit wetenschappelijke onderzoeken op het snijvlak an duurzaamheid en marketing.

De volgende drie artikelen worden besproken:

  1. van Doorn, J., Risselada, H., & Verhoef, P. C. (2021). Does sustainability sell? The impact of sustainability claims on the success of national brands’ new product introductions. Journal of Business Research, 137, 182-193.
  2. Usrey, B., Palihawadana, D., Saridakis, C., & Theotokis, A. (2020). How downplaying product greenness affects performance evaluations: examining the effects of implicit and explicit green signals in advertising. Journal of Advertising, 49(2), 125-140.
  3. Chernev, A., & Blair, S. (2021). When sustainability is not a liability: The halo effect of marketplace morality. Journal of Consumer Psychology, 31(3), 551-569.

Wil je ook meer weten over wat je wel en niet moet doen als je duurzamer marketing wilt toepassen? Kijk dan deze vlog:

Als je vragen hebt over marketing en duurzaamheid mail dan naar ronald.voorn@hu.nl