In deze vlog bespreekt Ronald Voorn van het lectoraat MCX een aantal nieuwe inzichten uit wetenschappelijke onderzoeken op het snijvlak an duurzaamheid en marketing.
De volgende drie artikelen worden besproken:
- van Doorn, J., Risselada, H., & Verhoef, P. C. (2021). Does sustainability sell? The impact of sustainability claims on the success of national brands’ new product introductions. Journal of Business Research, 137, 182-193.
- Usrey, B., Palihawadana, D., Saridakis, C., & Theotokis, A. (2020). How downplaying product greenness affects performance evaluations: examining the effects of implicit and explicit green signals in advertising. Journal of Advertising, 49(2), 125-140.
- Chernev, A., & Blair, S. (2021). When sustainability is not a liability: The halo effect of marketplace morality. Journal of Consumer Psychology, 31(3), 551-569.
Wil je ook meer weten over wat je wel en niet moet doen als je duurzamer marketing wilt toepassen? Kijk dan deze vlog:
Als je vragen hebt over marketing en duurzaamheid mail dan naar ronald.voorn@hu.nl